email marketing

E-mail marketing: foglalkozz vele egyáltalán?

Email marketing: egy újabb projekt amibe bele kellene kezdened, hogy támogasson vállalkozónőként?

Az a helyzet, hogy igen. Ez az a projekt, amit kötelező felépíteni. Mert az email marketing az az online marketing eszköz, az a csatorna, ami a sajátod. Amit az irányításod alatt tartasz. Ugyanis itt teljes mértékben Te szabod meg, mit, mikor, milyen formában osztasz meg a feliratkozóiddal, és milyen ajánlatokat teszel nekik.

Miért?

Ha megnézel bármilyen másik csatornát, akár legyen Facebook, Instagram, YouTube vagy akár keresőmotor (Google), akkor egyből kiderül, hogy ők csak egy felületet biztosítanak. Ahhoz, hogy kapcsolatba kerülhessünk az álomügyfeleinkkel. Ez viszont nem a mi játszóterünk. Oda csak beengednek, de bármikor kitilthatnak

Mit jelent maga az email marketing?

Az email marketing azt jelenti, hogy azoknak az embereknek, akik feliratkoznak a weboldaladon (ne feledd: GDPR szempontból kötelező megfelelned!), folyamatosan küldesz e-maileket, azaz hírlevelet. Az ügyfeleiddel, érdeklődőiddel tudod a kapcsolatot e-mailen keresztül tartani és ápolni. Olyan információkat is meg tudsz velük osztani, amiket másokkal nem akarsz.

Miről írj az e-mailekben? A legfrissebb blog cikkjeidről, gondolataidról, ami értéket ad az embereknek, segíti őket. Emellett természetesen a szolgáltatásaidról/termékeidről. Tartsd szem előtt, hogy mindenképpen érdemes egy rendszerbe foglalnod, hogy mikor, miről kommunikálsz. Mikor küldesz e-mailt a segítő gondolataidról, és mikor az ajánlatokról, termékekről, szolgáltatásokról.

Az email marketing valódi célja

A valódi célja az, hogy azokhoz, akik bizalmat szavaznak Neked úgy, hogy feliratkoznak a weboldaladon (ahhoz, hogy ezt megtegyék, valamit adnod szükséges először, pl.: letölthető PDF, e-könyv, videó sorozat, minta), tudj folyamatosan kommunikálni, ahogy fentebb is olvastad.

Hogyan működik az email marketing?

Elsősorban bizalmat és hitelességet tudsz vele felépíteni. Aki már bízik benned, és megadja az e-mail címét, őt tovább szükséges vinned a következő bizalmi szintre. Ezt úgy tudod megtenni, ha folyamatosan számára értékes anyagokat, hasznos tippeket adsz át neki. Ha arról kommunikálsz, ami az ő problémája, félelme, célja.

Mindig a feliratkozókról beszélj, írj, és ne csak saját magadról. Persze a segítő példák, történetek a saját életedből is jól jöhetnek, viszont NE rólad szóljon a levél!

Fontos megjegyezni: ne azt gondold az email marketingről, hogy feliratkozik 100 ember és azonnal vásárolni fog Tőled, mindent, mindig. Nem. Ez is egy folyamat, és ezért érdemes folyamatosan emelni a feliratkozók bizalmi szintjét hírlevelekkel.

Minél inkább bíznak benned, minél inkább szakértőnek tartanak abban a témában, annál inkább fognak Tőled vásárolni az elkövetkezőkben.

Mi a 3 legnagyobb tévhit az email marketing témájában?

  1. Ha csak arra akarod használni, hogy szórakoztató e-maileket küldesz a feliratkozóidnak. Természeten kulcsfontosságú az értékes anyag, hogy úgymond szórakoztatva tanítsd őket, de sose feledd, hogy miért vállalkozol. Segíteni akarsz, viszont kérd is el az árát. Tehát igenis értékesíts a hírleveleidből.
  2. Ha sok emailt küldesz, mindenki leiratkozik. Nem. Ha okosan csinálod. Persze lesznek olyanok, akik leiratkoznak, de azt gondolom, hogy akkor jobb is úgy. Azt értsd meg, hogy az emberek nem minden e-mailt fognak megnyitni. Ezért érdemes nekik gyakran küldeni, hogy benne maradj a fejükben, hogy tudják ki vagy és miben tudsz segíteni nekik.
  3. Elegendő feliratkozód van már, ezért nem fektetsz rá hangsúlyt. Ahogy Jeff Walker, amerikai termékbevezetési szakértő is tartja: az e-mail lista az egyik legfontosabb tényező egy vállalkozás életében. Ha azt mondod, hogy már nincs szükséged több érdeklődőre, vevőre, azzal a vállalkozásod növekedésének útjába állsz. A folyamatos vevőszerzés az a dolog, amit mindig, minden körülmények között csinálnod szükséges!

Hogyan építsd fel az email marketingedet?

  • Először is kell hozzá egy hírlevél küldő rendszer. Magyarországon több is elérhető, ezek közül a legismertebb a SalesAutopilot, vagy akár a Mailchimp, MailerLite, ActiveCampaign. Ez is egy rendszer, tehát ezt is meg kell tanulni kezelni, illetve hogyan működik.
  • Szükséges hozzá egy remek feliratkoztató anyag, amiért cserébe a látogatód megadja az e-mail címét. Remélem, hogy ebből a cikkből is kiderült a számodra, hogy azok az idők már elmúltak, hogy csak úgy megadják az emberek az e-mail címüket.
    Mi lehet a jó feliratkoztató anyag? Elsősorban mindenképpen az, ami a célközönségedről és célközönségednek szól.  Erről tudsz egy PDF formátumban, videósorozatban, egy rövid e-könyvben tartalmat készíteni és a feliratkozóknak elküldeni.
  • A következő lépés, hogy legyen egy jó “értékesítési oldala” a feliratkoztató anyagodnak. Figyelj, ilyenkor is értékesítesz, mivel egy ingyenes anyagot kínálsz, amivel nem mellesleg e-mail címeket gyűjtesz. Természetesen ez egy nagy téma, hogy hogyan írj olyan szöveget, hogyan hozz létre olyan értékesítési oldalt, ami jól konvertál, azaz nagy számú feliratkozót hoz. Viszont ami a leginkább szükséges megtenned, amikor egy úgynevezett felirató oldalt csinálsz, hogy két választása legyen: vagy megadja az e-mail címét vagy elmegy. Tehát ne tudjon elkattintani az érdeklődő máshová azon az oldalon.
  • Hirdess a csalira, azaz a feliratkoztató anyagra Facebookon vagy Google Ads-ben. Na ez megint egy külön tudományág. A hirdetés lényege, hogy nagy tömeget vigyél arra az oldalra, ahol be akarod gyűjteni az e-mail címeket.
  • Hírlevelek. Ekkor kezdődik az igazi email marketing. Amikor valaki feliratkozik, akkor milyen e-maileket fog Tőled kapni? Hogyan van felépítve a rendszered?

Hogyan nézzenek ki a valóságban az emailjeid?

A legfontosabb: tudd, mi a célod vele.

Ha tudod mit akarsz elérni az email marketinggel, sikeres leszel benne. Ha csak azért akarod csinálni, mert mindenki azt mondja, hogy csináld, de fogalmad sincs arról, hogyan is lehet jól csinálni, akkor csalódást fog okozni.

Ha most indulsz az email marketinggel, akkor arra figyelj, hogy az ismertséget építsd a levelekkel. Ne csak azzal foglalkozz, hogy hányan kattintanak át a hírlevél linkből mondjuk a cikkedre, vagy szolgáltatásodra. Természetesen ez is egy fontos adat. Amennyiben még ismeretlen vagy a piacodon, ismeretlen cégként az online világban arra érdemes először törekedned, hogy az emberek megismerjenek és bízzanak benned. És a türelem, a folyamatos cselekvés idővel be fog érni. Higgy benne, és csináld!

Röviden összefoglalva így néz ki az email marketing.

Lehet, hogy elsőre nem sokminden érthető abból, amit leírtam. Ezzel is minden rendben. Kérj segítséget, és HASZNÁLD ki mindenképpen ezt a marketing eszközt, hogy a vállalkozásod az online térben is tudjon növekedni és sikert elérni!

Neked mi a véleményed az email marketingről, hírlevélküldésről? Írd meg a gondolataid hozzászólásban!felüllelele

Hozzászólás

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.