értékesítési szövegírás

Mi az értékesítési szövegírás és miért van rá szükséged vállalkozónőként?

Gondolkodtál már azon, mi az, amin hatalmas mértékben múlik a vállalkozásod sikere? Azaz hogy mennyi emberhez jut el az üzeneted és mennyien lesznek boldog és elégedett ügyfeleid?

Rengeteg dolgot említhetnénk meg, azonban van egy kulcselem, ami az összes, online világban megjelent tartalmadban közös. Ez pedig nem más, mint az értékesítési szövegírás.

Mi pontosan az értékesítési szövegírás?

Az értékesítési szövegírás tulajdonképpen minden online megjelent tartalmadban ott van. Bármilyen blogbejegyzésed, közösségi média posztod, hírleveled célja az, hogy az olvasót, látogatót (aki a legjobb esetben a célcsoportodhoz tartozik) egy kattintásra, feliratkozásra, videó megnézésére, vagy termék, szolgáltatás megvételére ösztönözze.

A Te feladatod vállalkozónőként pedig az, hogy olyan terméket, szolgáltatást kínálj az érdeklődőidnek, ami az ő egy adott problémáját megoldja, vagy vágyát kielégíti.  De van egy hatalmas kihívás, amivel szembe kell nézned. Ugyanis, ma, a 2020-as években már nem elég az, ha a Tiéd a legjobb termék, szolgáltatás a piacon. Bármerre is nézel, óriási a verseny, rengeteg versenytárssal nézel farkasszemet. Az ő számuk pedig napról napra növekszik.

Amivel ki tudsz tűnni a tömegből, az az online tartalmaid minőségével és azzal a hasznos értékkel függ össze, amit a potenciális ügyfeleidnek nyújtasz. Ahhoz, hogy ezeket át tudd nekik adni, egyszerűen muszáj mindezt jól becsomagolnod. Itt lép a képbe az értékesítési szövegírás.

Miért beszéljünk egyáltalán az értékesítési szövegírásról?

Teljesen jogos a kérdés: ha Te a vállalkozásod vezeted, mi közöd az értékesítési szövegíráshoz? Most egy nagyon fontos dolog következik, úgyhogy figyelj! Az értékesítési szövegírás kihagyhatatlan ahhoz, hogy a termékeidet, szolgáltatásodat eljuttasd a megfelelő emberekhez! Gondolj bele, ha nem tudod egyszerűen megfogalmazni azt, miért jó az érdeklődődnek, ha a Te termékedet, szolgáltatásodat veszi igénybe, akkor egyszerűen továbblép az oldaladról. A piacon pedig számtalan másik lehetőség várja, hogy a pénzét elkölthesse – másnál. Ezen a ponton elérkeztünk egy újabb kulcsfontosságú tényezőhöz.

Tudd, hogy kinek szól!

Ebben az átalakulóban lévő, új online, digitális világban úgy leszel más, mint a többiek, ha megismered az ügyfeleidet, érdeklődőidet, és figyelsz rájuk! Azonban mindehhez tudnod szükséges, kik is azok az emberek, akiknek a Te terméked, szolgáltatásod valóban hasznos a piacon. Kinek szól a Te terméked, szolgáltatásod? De hogyan is határozd meg pontosan, ki a Te ideális célpiacod? Mindössze néhány egyszerű kérdéssel sikerül!

És hogyan tudsz törődni, odafigyelni az ügyfeleidre? Itt elég apróságokra gondolni, a lényeg, hogy kapcsolatot alakíts ki velük és ápold is azt! Neked jól esne, ha felhívna egy kedves munkatárs attól a webshoptól, ahol törzsvásárló vagy, hogy megköszönje az eddigi rendeléseidet? Vagy kapnál tőlük születésnapodra személyre szabott, kedvezményes lehetőségeket? Ezek mind apróságok, amik összeadódva hatalmas különbséget eredményeznek a Te vállalkozásod, nem pedig a versenytársaid javára.

Róluk szól, nem rólad!

Az emberek a mindennapokban a saját gondolataikkal, problémáikkal vannak elfoglalva. Ez mindannyiunkra igaz, még ha sokan közülünk nem is vallják be. Különösen ha egy problémával, akadállyal szembesülünk, hajlamosak vagyunk szinte csak erre az egy dologra koncentrálni. Így persze nagyon nehéz egy potenciális ügyfél fejébe “bekerülni”, azaz őt kizökkenteni a gondolatmenetéből egy üzenettel, amivel megoldást tudunk nyújtani neki. Éppen ezért a legfontosabb, amit csak tehetsz, hogy megismered az érdeklődőidet, vevőidet! Ugyanis ha tisztában vagy azzal, mi mozgatja őket, milyen problémákkal, akadályokkal szembesülnek, és Te egy erre megoldást tudsz nekik nyújtani, akkor fognak Rád figyelni. Ehhez pedig szintén szükséges olyan értékesítési szövegeket megjelentetned az online világban, amire a Te célpiacod felkapja a fejét.

Az értékesítési szövegírás titkos összetevője

Azoknak az értékesítési szövegeknek az ideje már régen lejárt, amik például csak egy adott termék adatait, a száraz tényeket hangsúlyozzák. A tárgyilagos, szaknyelven írt, bonyolult, laikusok számára érthetetlen szövegek – szintén a múlté. Mivel tudod mégis megmozgatni a célpiacod figyelmét? Azzal, ha érzelmeket váltasz ki belőlük. Ha a hírleveled, hirdetésed, értékesítési oldalad érzelmet vált ki a látogatóból – méghozzá olyan érzelmet, ami felerősíti a problématudatát, a megoldás vágyát vagy felfesti az elérni kívánt céllel járó jó érzést – akkor nyert ügyed van.

Csomagold egy történetbe!

Az utolsó kulcselem pedig a jó sztori. Azaz az érzelmek kiváltásához, a figyelem megragadásához az út a történeten át vezet. Akár a mesékre gondolunk, akár csak a törzsi időkre, a történeteknek mindig is nagy szerep jutott az emberek életében. Szinte mágikus erejük van! Hogyan válik egy jól megfogalmazott, rövid, ütős történet a vállalkozásod hasznára? Egy jól megfogalmazott történet, amit az érdeklődőd át tud élni, amiből magára ismer, ösztönözni fogja arra, hogy többet akarjon megtudni. Így a Te megoldásodat akarja majd a problémájára gyógyírként. Hát nem egyszerű?

Néhány alapgondolatot megismerhettél az értékesítési szövegírás fontosságáról és a hozzávaló titkos összetevőről.

Te hogyan fogsz hozzá olyan online tartalmak megírásához, ami valóban a célpiacodnak szól?

Írd meg hozzászólásban!

Hozzászólás

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.