Miért nem figyelnek az emberek az üzenetedre?

Neked is kihívást okoz, hogyan keltsd fel a figyelmet az online térben, hogy felfigyeljenek rád, és a vállalkozásodra?

Ha igen, most figyelj!

Összeszedtük a legfontosabb okokat és a legnagyobb hibákat, miért nem tudod felkelteni az emberek érdeklődését. És a legfontosabb: Mit tudsz azonnal megtenni, hogy ez javuljon!

A legnagyobb szarvashibák és legfőbb okok

  1. Organikus elérés lecsökkenése a közösségi média oldalakon:

    Mit jelent pontosan, hogy organikus elérés? Nem más, mint azok a tartalmak, amik nem szponzoráltak, azaz nincsenek kiemelve, meghirdetve
    Ha egy üzleti oldal nem hirdet, akkor például a Facebook vagy az Instagram drasztikusan kevesebb embernek mutatja meg az adott posztokat, videókat. 
    Miért?
    Ezek az oldalak is üzleti vállalkozások és azt akarják elérni, hogy hirdessünk, fizessünk nekik. Ezért cserébe ők megmutatják a tartalmainkat is több embernek. Tehát “nincs ingyen vacsora”, mert nem érdekük.
    Ha csak arra apellálsz, hogy Te bizony csak organikusan, hirdetések nélkül akarsz eredményeket elérni a közösségi médiában, egyet fogadj el: ez sokkal több idődbe fog telni, mint eddig bármikor. Rengeteg idődbe. Ezt fogadd el.
    Hirdetések nélkül a követőid mindössze 1-5%-ához (!) jut csupán el a tartalmad. Ez azt jelenti, hogy a követőid töredéke fogja csak megjelenítve látni az üzenőfalán a tartalmad.

  2. A tartalmad nem releváns: 

    Méghozzá a Te célközönségednek. Tehát nem ad választ egy adott kérdésükre, ami foglalkoztatja őket. Vagy éppen nem kapnak megoldást valamilyen problémájukra. (Itt gondolj valamilyen kisebb győzelemre, egy aha-élményre, egy új ötletre, amit kipróbálva elérnek egy kisebb eredményt.) De az is lehet, hogy egyáltalán nem tudnak azzal azonosulni, amit kitettél tartalomként. Így bizony elkerüli a figyelmüket, továbbgörgetnek.

  3. Nem ad hozzáadott értéket:

    Szintén a Te célközönségedről van szó. A hozzáadott érték persze mindenkinek más és más lehet, mást jelenthet. Célközönségtől és az ő igényeiktől függően. Viszont általánosságban elmondhatjuk, hogy ha a Te ideális ügyfeled nem látja meg, mi lesz az előnye abból, ha a drága, soha vissza nem kapható idejét a Te tartalmadra szánja – bizony nem fogja megtenni.

  4. Túlontúl szakmai és bonyolult:

    Ez a pont abban az esetben számít hibának, ha a Te célközönséged laikusokból, nem hozzáértőkből áll. (Ha természetesen szakértők a célcsoportod tagjai, akkor a szakszavakat ők is értik, hallották már, tanulják.)
    Amikor túl bonyolultan fogalmazol vagy szakszavakat használsz magyarázat nélkül – a célcsoportod nem érti meg, leterheltséget érzékel az agy és a menekülést választja. Mivel evolúciós szempontból nézve, a gondolkodás túl sok kalóriát éget el és egy adott vészhelyzetben  leterhelést okoz, így hátráltatja a túlélést. Igaz ez a veszély kevés esetben fenyeget bennünket, azonban az agyunk legrégebbi része még mingid a túlélésért felel. Így ami bonyolult, nehezen érthető, azonnal kiszűri.

  5. Telítődik a piac:

    Ma már bármerre nézünk, szinte mindenből túlkínálat van. Pontosan emiatt a piaci szereplők sok esetben csak másolják egymást. Nézz csak szét a saját versenytársaid között: közülük hányan mondják el magukról, hogy ők a legjobbak a piacon?
    Ha viszont a Te ideális vásárlód mindenhol ugyanazzal az üzenettel találkozik a Te szakterületeden, bizony csak az ár alapján fog tudni döntést hozni. Így pedig bizony bekerülsz az árverseny fojtó örvényébe.

  6. Csak rólad szól minden:

    Igen, Te vagy a szakértő. Viszont ez nem jelenti azt, hogy csak saját magadról beszélj és fényezd magad!
    Ha a célközönséged nem vonod be valamilyen formában, akkor bizony elvesztik hamar az érdeklődésüket
    Biztosan Te is hallottad már, hogy a történetek, a sztorik megmaradnak. Viszont ott is egy olyan helyzetet mesélj, ami például számukra is ismerős, ők is átélhettek, vagy át tudnak élni.

  7. Túl kedveskedő, simogató, “bocs, hogy élek” stílus:

    Ha mindenkinek meg akarsz felelni és a tökéletes tartalmat akarod írni, elkészíteni, akkor itt az igazság: ezzel csak a saját magad útjába állsz. Ugyanez történik, ha nem mered felvállalni magad és a saját hangod. Ugyanis így nem fogsz tudni kitűnni a tömegből, mert az emberek megérzik. Hidd el, átjön a Te energiád az online térben is.

Megoldások, hogyan keltsd fel a figyelmet

  1. Ki az ideális ügyfeled:

    Kezdjük a legelején. (Mindig innen indulunk.) Tisztázd le, fektesd le írásban, ki a Te célközönséged tagja. Ki az, aki hajlandó fizteni Neked azért, hogy segíts neki a problémáját megoldani, vágyát elérni vagy a célját elérni? Ismerd meg őt a lehető legjobban! A tények, adatok mellett (neme, kora…) azt is szedd össze, mire keres megoldást a Te szakterületeden, mi a legnagyobb problémája és így tovább.

  2. Szakosodás, pozicionálás:

    Nézd meg azt, miben vagy Te más, mint a versenytársaid? Az emberek miért válasszanak Téged? Itt is szedd össze a válaszaidat írásban.
    Így el tudod kerül ni azt, higy ugyanazt mondd (magadról), mint mindenki más a piacodon.
    Ha pedig MLM-mel foglalkozol, akkor is tudod magad az ideális vevőid fejében pozicionálni. Ha például Neked egy adott termékcsoport egy problémádat megoldotta, kerülj ezzel az üzenettel az emberek elé. Vagy éppen szerezz más módszerrel ügyfeleket, nem sablonszövegekkel. Vagy éppen kérj profibban továbbajánlást.

  3. Kombináld a különböző marketing eszközöket:

    Ahelyett, hogy csak a közösségi médiában gondolkodnál, ismerd fel a lista erejét. Ezalatt a hírlevél listát értjük leginkább (de lista lehet a meglévő vevőid, érdeklődőid listája is).
    Használd ki a lehetőséget és kezdd el az embereket számukra minőségi, értékes anyagra feliratni. Olyanra, ami az ieális vásárlód számára értéket ad. Így tudsz adatokat gyűjteni. Ami akkor is a kezedben és a biztokodban van, ha éppen a közösségi média fiókoddal bármi történik.

  4. Egyszerűen és a számukra lényeges, érdekes dolgoktól kommunikálj:

    Itt is a célcsoportodból indulj ki! Kérdezd meg őket, milyen tartalmakra vágynak, mert biztosan lesznek olyanok közülük, akik nagy örömmel válaszolnak Neked. Ezen kívül nagy valószínűséggel Te is a célközönséged tagja voltál korábban. Csak gondolj vissza erre az időszakra: milyen poblémáid voltak? Mit próbáltál ki, ami nem működött? Így máris tudsz figyelemfelkeltő tartalmakat létrehozni.

  5. Figyeld a versenytársakat, de…:

    Igen, foglalkozz azzal, mi zajlik a piacodon, tájékozódj. Nézd meg, ki. mit, hogyan csinál. VISZONT: a fókuszod mindig legyen az érdeklődőiden, ügyfeleiden!
    Azzal foglalkozz, hogyan tudod őket magadabb szinte(ke)n kiszolgálni. 
    Ezen kívül határozd meg, Te mit akarsz képviselni, hogyan akarsz a célközönséged emlékezetébe vésődni.

Most, hogy megismerted az okokat, miért nem figyelnek fel az üzenetedre az emberek és megoldáshoz jutottál, eljött a cselekvés ideje. Szuper megvalósítást! 😊

Neked mi a meglátásod, véleményed ezzel a témával kapcsolatban? Írd meg hozzászólásban!

Hozzászólás

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.