online marketing fogalmak

Vállalkozónőknek kihagyhatatlan: a legfontosabb online marketing fogalmak

Őszintén: tudod, mi mit jelent, ha az online marketingről van szó?
Semmi gond,ha most az jött fel benned, hogy “háát…bajban vagyok az online marketing fogalmakkal”… A mai rövid kis cikkből kiderül  a számodra közérthetően, hogy melyek a legfontosabb online marketing fogalmak, amiket szükséges megértened ahhoz, hogy valódi sikereket tudj elérni az online világban a marketing segítségével.

Ígérem, hogy mindent a lehető legegyszerűbben összefoglalva találsz itt, hogy valóban értékes, használható legyen a számodra. Így fel tudod használni és jobban megérteni, mi, hogyan segíti a vállalkozásod online jelenlétét.

Kezdjünk is bele!

A legontosabb online marketing fogalmak

A vállalkozói nagy Miérted: ez az alapgondolat Simon Sinek-től származik. Azt mutatja be egy aranykör nevezetű példán, hogy 3 fő szinten tudjuk kommunikálni, mivel foglalkozik a vállalkozásunk. Ehhez képzelj el hérom kört egymásba rajzolva.
Az aranykör legkülsőbb rétege az, hogy MIT csinál a vállalkozásunk, tehát mivel foglalkozunk. Egyel beljebb, a HOGYAN-ról van szó, tehát hogyan végezzük el azt a tevékenységet, amivel foglalkozik a vállalkozásunk. A legmélyebb kör pedig a MIÉRT.  Fogalmazd meg magadnak azt, hogy Te miért vállalkozol! Miért pont ezt a vállalkozást hoztad létre? Mi a valódi célod a vállalkozásoddal? És ha ezt kommunikálod, máris más leszel a piacodon! Hiszen a MIÉRT az érzelmekre hat, és nem csupán száraz információkat adsz át.
Pár tipp hozzá: Kezdd így:  Szenvedélyem, hogy… Az a célom a vállalkozásommal, hogy… Azért dolgozom nap mint nap, hogy…. a lényeg, hogy gondolod végig, mi a valódi ok, amiért vállalkozol!

Vevőélettartam-érték: Ennek már a neve is fura, mi? Elképesztő fontossággal bír, hogy ezt tudd, mint vállalkozó. Ez a fogalom egészen pontosan azt jelenti, hogy egy adott ügyfeled mennyi pénzt hagy a te vállalkozásodnál addig, amíg nálad vásárol. Miért fontos ez? Mert így tudsz számolni, cashflow-t (készpénzáramlás és kimutatás) tervezni, és meg tudod mondani, hogy mondjuk átlagosan, 1 évben egy vevőd mennyi pénzt hagy nálad. Pontosan ezért kulcsfontosságú, hogy folyamatosan alakítsd, bővítsd a termék/szolgáltatás palettádat. Mivel minél több ajánlatból választhatnak a vevőid, annál tovább maradnak nálad.

E-mail címlista: Ha csak egyetlen egy eszközöd lehetne az online marketingben, akkor ezt válaszd. Ez nem más, mint hogy az érdeklődőid, vevőid e-mail címeit (akár telefonszámát, elérhetőségét)  egy helyen tárolod. Ez a kulcs a valódi online értékesítéshez. Ha van egy adatbázisod, akikhez folyamatosan tudsz e-mail keresztül kommunikálni, akkor biztosítod a vállalkozásod számára, hogy folyamatosan fogsz tudni bevételt termelni.
FONTOS: nem a méret a lényeg. Tehát nem az a lényeg, hogy mennyien vannak a te adatbázisodban, hanem, hogy a megfelelő emberek legyenek ott és ők valóban aktívak legyenek.

Célközönség meghatározása: Enélkül nincs biznisz. Ha nem tudod, hogy ki a Te ideális vevőd, álomügyfeled, akkor igazából azt sem tudod, hogy kinek is akarsz értékesíteni. Elképesztően fontos meghatároznod pontról pontra azt, hogy ki a Te ideális álomügyfeled ahhoz, hogy az online világban bármit is el tudj érni.

Értékesítési tölcsér: Ez egy zseniális eszköz arra, ami abban segít, hogyan tudsz érdeklődőből vevőt “generálni”. Ahogy a nevében is benne van, képzelj magad elé egy tölcsért. A teteje jó nagy tágas, és egyre inkább szűkül, míg a legvégén kijön valami. Na ez a “valami”, a te vásárlód. Egy értékesítési tölcsérnek az a fő funkciója, hogy eladjon.
Hogyan tudunk értékesíteni az online világban? Először is meg szükséges tervezni a lépéseket. Azaz hogy mikor mi történik egy érdeklődővel, és hogyan lesz belőle ügyfél. Hogy mindez működjön, koncentrálj arra, hogy rengeteg ember kerüljön be a tölcsérbe. Így tudod megadni magadnak az esélyt arra, hogy elegendő vásárlód legyen a tölcsér végén.

Határidő, szűkösség használata: Mit is jelent ez? Amikor egy ajánlatot adsz az ügyfeleidnek, kérlek, tegyél bele mindenképpen határidőt, tehát ne örökké szóljon az ajánlat. Emellett vedd bele a szűkösséget, persze ha passzol az ajánlatodhoz. Például már csak ennyi hely van, a bónusz eddig érvényes. Először mindig gondolod végig azt, hogyan akarod összeállítani az ajánlatodat.

Feliratkoztató anyag, avagy csali: Ennek két formája létezik. Az egyik az ingyenes verzió, amikor adsz a piacodnak egy ingyenes anyagot, amit le tudnak tölteni az e-mail címükért cserébe. Viszont figyelj arra, hogy ez valóban olyan anyag legyen ami hasznos, használható, és nem valami “kamu” cucc.
A másik verzió a fizetős csali. Biztos te is találkoztál már olyannal, hogy 1 forint + postaköltségért tudsz könyvet vásárolni, vagy ha külföldről szoktál könyvet rendelni, akkor csak a postaköltséget szükséges kifizetni. Ezt hívják fizetős csalinak.

Neked melyik volt az online marketing fogalmak közül volt teljesen ismeretlen eddig? Írd meg hozzászólásban!

2 thoughts on “Vállalkozónőknek kihagyhatatlan: a legfontosabb online marketing fogalmak”

    1. Szia Eszter!

      Köszi a hozzászólásod.

      Milyen fizetős csalira gondoltál? Mivel foglalkozik a vállalkozásod?

      Bence

Hozzászólás

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.