SEO szövegírás

SEO szövegírás – ezt mindenképp szükséges tudnod róla!

Hallottál már Te is a keresőoptimalizált szövegírásról, a SEO szövegírásról, de nem tudod pontosan, mit is jelent? Vagy éppen mi a legfontosabb, amit mindenképp szem előtt szükséges tartanod?

A következő rövid blogcikkünkből és csekklistából betekintést nyersz a SEO szövegírás alapjaiba. Emellett az is kiderül, mire figyelj a keresőoptimalizált szövegírásnál akár Te írsz tartalmat a weboldaladra, akár kiadod ezt a munkát!

Mit tudj feltétlen a SEO szövegírással kapcsolatban?

A SEO szövegírás olyankor jön a képbe, amikor a honlapodon, a blogodon keresőoptimalizált bejegyzést, blogcikket szeretnél közzétenni. Ennek pedig az a célja, hogy a látogatottság nőjön az oldaladon.

A SEO szövegnek többek közt két alapkritiériumnak szükséges megfelelnie.

  1. olyan cikk, bejegyzés, ami kulcsszóra írt (a kulcsszavak azok a keresési szavak, amiket az emberek a keresőbe írnak)
  2. olyan kulcsszóra írt szöveg, amit az emberek (vagyis a Te célpiacod) olvasni akarnak  (nagyon fontos: itt is az embereknek írsz, nem a Google-nak, vagy algoritmusoknak!)

Mit “szeret” a kereső?

Sokszor eshetünk abba a hibába, hogy szinte elfelejtjük, hogyan is működik a kommunikáció az online világban. Ugyanis itt sincs másképp, mint a közvetlen kommunikációnál: emberekhez szólunk!

Bármilyen blogcikkedet, tartalmadat ugyanúgy embereknek írod, és nem az algoritmusnak vagy bármiféle robotoknak. Szóval mindenképp figyelj arra, hogy a tartalmaidat úgy írd meg, mintha csak közvetlenül beszélgetnél egy másik emberrel. Ugyanis a Google azt szereti, amit az emberek is. Persze léteznek olyan beállítások, amikkel ha tisztába kerülsz, nagyban tudják támogatni, hogy jó helyezést érjen el a bejegyzésed a keresőben.

A SEO szövegírás lépései

Első lépésként mindenképpen kulcsszókutatással kezdj. Itt összegyűjtöd (például egy Excel táblázatba) és megnézed azokat a keresési szavakat, kulcsszavakat, amik a Te témádban előjönnek. Így egyfajta képet is kapsz a piacodról,  hogy mi jár az emberek fejében, mi érdekli, mi foglalkoztatja őket. Ez, valljuk be, felér egy piackutatással is. A kulcsszókutatást a legegyszerűbben a Google Kulcsszótervező eszközével tudod elvégezni.

Miután kigyűjtötted a kulcsszavakat, nézd meg, milyen tartalmat keresnek az emberek. Ha a találatok között sok webshop jön fel, akkor inkább vásárolnak. Ha pedig blogcikkek, vagy recepteket látsz, akkor pedig olvasni, tájékozódni szeretnek az emberek.

Ezek után pedig azt javaslom, minden esetben írj vázlatot, ami megkönnyíti a gondolataid rendezését. Emellett határozd meg, mi a célja az adott posztnak – szórakoztatás, tanítás, esetleg szórakoztatva tanítás? 😊 – és mi a haszna az olvasódnak mindebből.

Technikai lépések a SEO szövegírásban

  • A bejegyzésed címébe legyen beleírva a kiválasztott kulcsszó! Ez a kulcsszó pedig kerüljön be a meta címbe, vagy meta cimkébe az oldaladon. Így teszed egyértelművé a kereső számára is a kulcsszót. Azt fontos tudnod, hogy a címsor egy figyelemfelkeltő, rövid, ütős sor legyen (a kulcsszót tartalmazva), ami ösztönzi az érdeklődőt, hogy tovább olvasson!
  • Alakíts ki címsorokat, amik tagolják, azaz bekezdésekre szedok a szöveget! Ezeket szintén tudod tovább kategorizálni. A bejegyzésed, azza maga a cikk címe H1-es címsor, utána pedig a H2, H3, H4… címsorok a további bekezdéseid címei. Érdemes ide is (nem túlzóan!) beleírnod a blogcikked kulcsszavát.
  • A kulcsszó, amit kiválasztottál, szerepeljen minél többször a  szövegedben. Persze itt is érdemes a mértéket tartani és nem “túloptimalizálni”. Ha WordPress alapú honlapot használsz, egy szuper megoldás a Yoast SEO pluginja. Ebben látod, hogy megfelelő-e a kulcsszósűrűség, milyen technikai beállításra figyelj még oda.
  • Használj úgynevezett belső linkeket, amik a weboldaladon belül más cikkeidre (a webshopodon belül más termékekre) mutatnak. Mindezeket persze építsd be a szövegkörnyezetbe.
  • Ezen kívül nyugodtan tegyél a szövegbe külső linkeket, amik más weboldalakra mutatnak, például magyarázatként a Wikipédia egyik bejegyzése.
  • Használj képeket is bátran a szöveg bekezdései között.

Ezzel kaptál egy rövid betekintést a SEO szövegírás “világába”.

Neked milyen tapasztalataid vannak a SEO szövegírással kapcsolatban?

Hozzászólás

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.